Eduplus

“Toplantılar bir amaca hizmet edebilirler ya da tamamen zaman ve çaba kaybı olabilirler.”
M.C. Thomsett

Toplantılar, katılımcıların fayda sağlamasını ve zamanın verimli kullanılmasını sağlayacak niteliklere sahip olmalıdır. Bir işletmede; “Yine mi toplantı!” ‘‘Toplantı yapmaktan iş yapamıyoruz…” gibi sesler yükseliyorsa, toplantılarla ilgili yanlış giden bir şeyler vardır. Bu ve benzer durumlarda toplantıyı yönetenlere ve katılımcılara çok iş düşmektedir.

Amaç: Bu programın amacı katılımcıların üretici, sorun çözücü, sonuç alıcı, başarılı toplantılar yönetmelerini ve katılımcı olarak katıldıkları toplantılarda da etkin ve verimli olmalarını sağlamaktır.

Program Düzeyi: Başlangıç, Orta, İleri

Katılımcı Profili: Orta ve üst düzey yöneticiler ile yönetici adayları.

Süre: 2 gün

Program İçeriği:

  • Toplantıların İşletmelerdeki Stratejik Önemi
  • Toplantıların Amaçları ve Türleri
  • Toplantıların Özellikleri
  • Toplantıların Yararları
  • Tartışılacak Konunun Belirlenmesi ve Hazırlık
  • Gündemin Belirlenmesi
  • Katılımcıların Seçimi
  • Toplantının Zamanının ve Süresinin Belirlenmesi
  • Toplantı Mekanı ve Görsel Araçların Belirlenmesi
  • Toplantıya Çağrı
  • Toplantı Kurallarının ve Düzeninin Belirlenmesi
  • Toplantılarda İletişim
    – Konuşma Becerileri
    – Dinleme Becerileri
    – Beden Dili
  • Toplantı Yöneticisinin Rol ve Sorumlulukları
  • Etkili Toplantı Yönetimi Teknikleri
  • Toplantı Zamanının Yönetimi
  • Toplantılarda Çatışma Yönetimi
  • Katılımcılar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
  • Toplantı Tutanağı
  • Toplantı Kararlarının Takibi
  • Özet ve Değerlendirme